Saturday, 13 June 2009

iar nu este program la teveu!!!


Imaginea de mai sus, cu siguranță ați mai văzut-o de multe ori și probabil încă nu stiți ce înseamnă. Și eu mi-am pus întrebarea așa că azi mi-am amintit de aceste imagini, și am zis să fac o postare cu caracter de informație de cultură generală tehnică.

Este vorba de imaginile care de cele mai multe ori sunt asociate cu "iar nu este program la teveu!!!".
Ei bine, ele nu sunt degeaba. Cum de altfel nimic ce ne înconjoară nu e creat degeaba, ci totul are un scop. Aceste imagini au și ele scopul lor.

Sunt imagini care sunt transmise de posturile tv când au ei revizie tehnică sau când nu au program.. mă rog, azi nu prea mai e cazul, dar pe vremea lui.... era o adevărată rutină. Era ca o telenovelă, venea la ora fixă și avea și putere de convingere că da! a venit vremea pentru somn.

Aceste imagini au fost create pentru a calibra anumite aparate folosite mai precis camere video și videourile care azi chiar nu stiu dacă se mai folosesc. La început, când s-au inventat ele, erau chiar niște cartoane desenate care erau filmate de o cameră video. Azi acea imagine e generată de un generator de semnal care însă poate genera multe tipuri de TEST CARDS că așa se numesc ele.

Uite aici, aveți mai multe detalii și mai multe modele.

1 comment:

  1. cele mai intalnite de mine sunt cele EBU Test Card care is doar niste linii colorate.....stiu,cand eram mica bunica mo invatat culorile pe chetsia asta:)) cool...but annoying

    ReplyDelete

Got something to say? Write down below please :)